KAYNAK – EĞİTİM AJANSI

Okulların Güzelleşmesinin Yolu Eğitim Fakültelerinin Hareketlenmesinden Geçiyor

YÖK, 6 Ekim’de Cumhurbaşkanının akademik açılış yılında göstermiş olduğu, eğitime ilişkin hedeflere ulaşmada motivasyonları yüksek öğretmenlerin yetiştirilmesi, öğretmenlerin mesleki gelişiminin sağlanması, öğretmen adayı yetiştiren kurumların lisans programlarının geliştirilmesi ve güncellenmesi yönündeki hedeflerle ilgili bir toplantı yaptı. Belirli sayıda eğitim fakültesinin katılımıyla yapılan bu çalıştayın devamı, farklı eğitim fakültelerinin katılımıyla ilerleyen günlerde devam edecek. Bu toplantıların olumlu olduğunu düşünüyorum. Nitekim eğitimde istenen niteliği yakalayabilmek, daha nitelikli öğretmenlerle olacaktır. Ve bu yönüyle öğretmenler gününün bayram havasında geçmesi ve okulları ve öğretmenleri başarılı kılmak için önce eğitim fakültelerini başarılı kılmak gerekmektedir.

Eğitim Fakülteleri ve Okul İşbirliğinde Uyum Yakalanmak Zorundadır

Eğer okullarımızı daha güzelleştirmek istiyorsak, eğitim fakültelerimizi hareketlendirmemiz gerekmektedir. Ve de bu anlamda eğitim fakülteleri ve okul işbirliğinde özde bir uyum yakalanmak zorundadır. Bu işbirliğinin en önemli aşamalarından biri, öğretmen adaylarının okullarda uygulamaya yönelik daha fazla ve nitelikli zaman geçirmeleridir. Okuldaki staj öğretmeni, aman sen de derse girme dememelidir, aday öğretmene. Ya da aday öğretmenler okulda sadece gözetmenlik ve not girişi amaçlı kullanılmamalıdır. Okul öğretmen adaylarının yetişeceği, gözlem yapabileceği, öğretmenlik deneyimi kazanabileceği, tecrübeli öğretmenlerden ciddi manada yararlanabileceği yerlerdir. Eğitim fakültesi öğrencileri, öğrencilikleri boyunca farklı okullarda stajlar yaparak başarıyı yerinde keşfedebilmelidirler.

Genç Öğretmen Adayları Sanki Emeklilik Yaşına Gelmiş Gibi Enerjisiz Dolaşmamalıdırlar

Bu toplantıda ele alınan ana konulardan biri de öğretmen motivasyonudur. Örneğin, genç öğretmenlerin ya da öğretmen adaylarının sanki emeklilik yaşına gelmiş gibi, enerjisiz dolaştıklarını görebiliyoruz. Türkiye’nin daha nitelikli bir eğitime sahip olmasının yolunun, daha nitelikli öğretmenlerden geçtiğini düşündüğümüzde; bunu sağlamanın yollarından biri de motivasyonu yüksek öğretmenlerdir. Motivasyonu yüksek öğretmenler herhangi bir engel tanımayacak ve bölge ne kadar fakir olsa da, öğrenci başarısız olsa da öğrenciyi başarılı kılabilmektedirler. Öğretmenlerimizin motivasyonu da sosyoekonomik, psikososyal, örgütsel ve yönetsel araçlarla arttırılabilir. Öğretmenlerimiz ancak maddi ve manevi olarak verdikleri emeğin karşılığını alınca motive olacaklardır.

Eğitim Fakülteleri Sayısı Azaltılıp; Eğitim Fakülteleri Yeniden Yapılandırılmalıdır

Yazımızın başında da ifade ettiğimiz üzere, okulları ve öğretmenleri başarılı kılmak için, önce eğitim fakültelerini başarılı kılmak zorundayız. Ve bunun için de öncelikle eğitim fakültelerini hareketlendirmek durumundayız. Bu bağlamda eğitim fakültelerinin niteliğini arttırmak, atanamayan öğretmen sayısını azaltabilmek adına, eğitim fakülteleri yeniden yapılandırılmalı, bu amaçla eğitim fakültelerinin sayısı azaltılmalıdır. Eğitim üniversiteleri ve kent enstitülerinin kurulması tartışılmalı, böylelikle eğitimin fakültelerindeki eğitimin niteliği arttırılmalı ve öğretmen adaylarının yetiştirilme süreçleri tüm boyutlarıyla ele alınmalıdır. Öğretmen niteliğimizi arttırma adına, bu yönüyle, eğitim fakültelerini hareketlendirmekle beraber; MEB katılımcı, hizmet içi seminerlerle iş başındaki öğretmenlerimizin niteliğini arttırmalıdır. Türkiye Hepimizin, Eğitim Hepimizin…

TEILEN