Sözleşmeli öğretmenlik problemlere, mülakat torpile yol açar, DEMİŞTİK

 

En baştan beri karşı olduğumuz sözleşmeli öğretmenlik mülakat sonuçları açıklandı. Öğretmenin ücretlisi sözleşmelisi olmaz, kadrolu niteliklisi olur, demiştik. Ayrıca mülakatla öğretmen almak sağlıklı bir yöntem değildir, adaletsizliklere yol açar, demiştik. Tüm bu söylemlerimize rağmen yapılan mülakat sonuçlarına binlerce öğretmen adayı tepki gösteriyor.

Ülke genelinde oluşturulan yüzlerce mülakat komisyonunda standardizasyon nasıl sağlanmıştır? Bu mülakatlar hiçbir şekilde kayıt altına alınmamıştır, yapılacak itirazlar hangi kayıtlara göre değerlendirilecektir? KPSS de çok yüksek almasına rağmen mülakatta çok düşük alanlar olduğu gibi, KPSS puanı çok düşük olmasına rağmen mülakat da çok yüksek alanlar olmuştur. Yapmayın efendiler! Bunun vebalini ödeyemezsiniz. Bu pırıl pırıl gençler KPSS gibi çok zor bir sınavı geçerek gelmektedirler. Emin olun pek çok komisyon üyesine göre daha çok eğitim bilimleri bilerek gelmektedirler. Komisyon bu gençleri neye göre elemektedir beş dakikalık mülakatla?

Ayrıca KPSS puanının mülakattan sonra tamamen devre dışı bırakılması hukuken yanlış olduğu gibi, bu konuda verilmiş yargı kararları da bulunmaktadır. Ama mülakat sağlıklı bir yöntem değildir zaten. MÜLAKATI denetleyemezsiniz, haksızlığa yol açar, sübjektiftir, liyakate aykırıdır. Bütün bu söylediklerimiz mülakat sonuçlarının açıklanmasıyla beraber tek tek ortaya çıkmıştır. Binlerce kişi KPSS puanının yüksek olduğu, mülakatta düşük puan aldığı ve kendisine haksızlık yapıldığı gerekçesiyle dilekçeler vermiştir. Adaylar bu itiraza olumsuz cevap verilmesi halinde, bu itiraz sonucunun ilgililere bildirildiği tarihten itibaren dava açma süresi olan 60 gün içinde sözlü sınav sonucunun iptali için idare mahkemelerinde dava açmalıdırlar mutlaka.

Sözleşmeli ve mülakatla öğretmen alımı yanlıştır. Amaç güvenlikse, güvenlik soruşturması yeterlidir. Sözleşmeli öğretmenlik gibi önceden uygulanmış ve olumsuz sonuçlar alınmış bir uygulamaya, üstüne üstlük mülakat gibi torpile açık bir uygulamayla geçilmesi, irrasyonel ve sağlıksız İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKALARI demektir. Oysaki bir kurumun en önemli malzemesi insan kaynakları ve politikalarıdır. Ayrıca eğitim demek öğretmen demektir. Yıllarca emek verip okumuş, pek çok sınavı geçmiş öğretmenler üç beş dakikalık kaydı kuydu olmayan komisyon görüşmeleriyle elenemez. Millî Eğitim Bakanlığımız enerjisini doğru yerlere harcaması halinde, her şeyi yapabilecek güçtedir.

Hiç kimse bir insanın tüm geleceğini belirleyen bir kararı böyle veremez. Öğretmenler, hakkaniyetli bir sistemle kadrolu atanmalı ve mülakat kaldırılmalıdır. Sözleşmeli öğretmenlik problemlere, mülakat torpile yol açar.

TEILEN