KAYNAK – EĞİTİM AJANSI

Öğrenci Arı Gibidir Ne Kadar Farklı Çiçekten Bal Alırsa O Kadar Güzel Bal Yapar

Yeni eğitim öğretim yılına girerken temel amacımız bu yıl eğitimimizi daha nitelikli bir noktaya taşımak olmalıdır. Bu anlamda da ders programlarının okul müdürleri tarafından nasıl yapılacağı önemlidir. Bu konuyla ilgili tecrübeli, eğitimci bir okurumdan önemli bir mail aldım. Buradan okul müdürlerinin doğru ders programı yapmalarının eğitime etkilerini net görebiliyoruz. Okul müdürlerinin ders programı yaparken adaletsiz davranırlarsa öğretmen

ve öğrencilerimiz mağdur olabilirler.

İşte Eğitimci Okurumuzun İlgili Fikirleri

Son yıllarda okul müdürleri ders programı yaparken, öğretmenlere her sınıf düzeyinde  ders vermiyorlar, yani dikey dağılım yapılmıyor. Tek öğretmen uygulaması yapılıyor. Şöyle ki;
12. sınıfların tümünün  kimya dersine A kimya öğretmeni giriyor. İkinci bir öğretmen yok.
12. sınıfların tümünün fizik dersine, B fizik öğretmeni giriyor. İkinci bir öğretmen yok.
12. sınıfların tümünün matematik dersine C matematik öğretmeni, yetmezse D matematik öğretmeni,3. bir öğretmene ders verilmiyor…… gibi.

 Bu Uygulama Özellikle 12. Sınıflarda  Yapılıyor

 Bu uygulama özellikle 12. sınıflarda  yapılıyor. Okul müdürleri okul kursuna gelen öğretmene tüm 12. sınıfları veriyor. Hem kurs hem dersler bir arada yürüsün diye(YGS-LYS kursuna katılım son sınıf öğrencilerinin sayısı 12. sınıfa giden öğrencilerin beşte biri kadar. Öğretmen kursa katılmak istese zaten yeterli sayıda kurs öğrencisi yok.) Kursa katılmayan öğretmenlere 12. sınıf dersi verilmiyor.  Bu uygulama böyle devam ederse 10 matematik öğretmeni bulunan  bir okulda sadece 2 matematik öğretmeni, 6 fizik öğretmeninden  sadece biri, 6 kimya öğretmeninden  sadece biri, 5 biyoloji öğretmeninden  sadece biri vb. derse giriyorHer yıl aynı öğretmenlere kurs verildiğinde  diğer zümre öğretmenleri 12. Sınıf derslerine giremez.

Öğrencinin Dersine Ne Kadar Farklı Öğretmen Girerse Öğrenci İçin O Kadar Faydalıdır

Bir öğretmenin yıllarca 12. sınıf derslerinden uzaklaştırılması doğru bir uygulama değildir.  Öğrenci arı gibidir ne kadar farklı çiçekten bal alırsa o kadar güzel bal yapar. Öğrencinin dersine ne kadar farklı öğretmen girerse öğrenci için o kadar faydalıdır.  Aynı sınıf düzeyinde tek öğretmen uygulamasının öğretmen, öğrenci ve eğitim açısından pek çok sakıncası vardır. Çok uzatmayayım. Bu konuyu 2017-2018 eğitim öğretim yılı başlamadan ilgili yerlere ulaşarak çözüme katkı sunabilirsiniz.

Kısaca; 7 Eylül 2013 yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 12.MADDE’sine

1)” Haftalık ders programı hazırlanırken ortaokul ve liselerde, her öğretmene her sınıf düzeyinde branşında (alanında) ders verilmesi, programlarda dikey dağılım yapılması ve bir öğretmenin kendi branşında(alanında) 2 yıl içinde her sınıf düzeyinde derse girmesi sağlanmalıdır”

2)”Öğretmenlere alanlarında ders dağıtılırken, ders bütünlüğü dikkate alınarak mümkün olduğunca eşit ve dengeli bir şekilde ders dağıtılır.”

 Maddeleri ilave edilirse okul müdürleri keyfi davranamaz. Böylece daha adaletli bir ders programı yapılmış olur.

TEILEN