KAYNAK – EĞİTİM AJANSI

Beden Eğitimi Öğretmenleri Birer Vücut Mimarıdırlar

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in beden eğitimi öğretmenlerinin sayısının yeterli olup olmadığıyla ilgili soru önergesini yanıtladı. Bakan Yılmaz, ortaöğretim kurumlarındaki Beden Eğitimi öğretmeni normu bulunan okul sayısının 6857 olduğunu; ancak Beden Eğitimi öğretmeni bulunan okul sayısının 6280’de kaldığını açıkladı. Bakan Yılmaz’ın verdiği bilgiye göreortaöğretimdeki 576 okulda Beden Eğitimi öğretmeni yok. Bu vesileyle Beden Eğitimi’nin ve Beden Eğitimi öğretmenlerinin ne olup ne olmadığını ele almaya çalışalım.

Spor Bir Yaşam Felsefesi Haline Getirilmelidir

Beden Eğitimi dersi öğrencilerin her yönden gelişimini olumlu yönde etkileyen önemli bir derstir. Öğrencinin bütün ilişkilerini etkileyen beden eğitimi dersi öğrenciye psikolojik, sosyal birçok katkı koyar. Öğrencinin arkadaşlarıyla olan ilişkilerinden eğitimciyle olan davranışlarına kadar pek çok şeye nüfuz eden beden eğitimi dersi ancak nitelikli ve yeterli beden eğitimi öğretmenleri sayesinde çocuklarımıza daha faydalı olur. Spor ancak beden eğitimi öğretmenlerinin katkısıyla çocuklarımız tarafından bir yaşam felsefesi haline getirilebilir.

Fiziksel Eğitim Zihinsel Eğitimi de Etkiler

Çağdaş eğitim felsefelerine göre fiziksel eğitim genel eğitimin vazgeçilmez bir parçasıdır ve bu anlamda fiziksel eğitim zihinsel eğitimi de olumlu etkilemektedir. Atatürk bunun böyle olduğunu yıllar önce “sağlam kafa sağlam vücutta bulunur” diyerek ifade etmiştir. Öğrencilerimizin çok yönlü; yani zihinsel, duygusal, fiziksel ve sosyal gelişimlerinin sağlanmasında beden eğitimi dersleri bu bağlamda spor faaliyetleri önemli bir vazgeçilmezdir. Beden eğitimi dersleri ve beden eğitimi öğretmenlerimiz özellikle ergenlik dönemindeki gençlerimizin kimlik arayışı süreçlerinde büyük önem arz etmektedirler.

Beden Eğitimi Öğretmenleri Birer Vücut Mimarıdırlar

Ünlü filozof Platon’un sisteminde beden eğitiminin önemli bir yeri olduğu gibi pek çok felsefi sistemde de beden eğitimi eğitim sistemlerinin önemli bir unsurudur. Bizim gibi spor yapma alışkanlığının yaygın olmadığı toplumlarda beden eğitimi dersine ve beden eğitimi öğretmenlerine gereken önem maalesef verilmez. Adeta birer vücut mimarı olan beden eğitimi öğretmenleri ne yazık ki sadece nöbet tutan, tören düzenleyen, fiziksel işlerle uğraşan kişiler gibi algılanmaktadırlar. Ve bir daha maalesef ki bari beden eğitimi öğretmeni ol diye aşağılanır bu önemli meslek. Sanki beden eğitimi öğretmenliği bölümüne gidenlerin kafası çalışmıyor gibi davranılır. Beden kasları güçlü olanların zihin kasları zayıf olur gibi davranılır ve spor gibi önemli bir alana kafası çalışmayan öğrenciler gönderiliyormuş gibi yanlış bir algıyla farkına varmadan, tüm dünyanın kabul ettiği ve önemsediği spor zekası kavramı göz ardı edilir.

Beden Eğitimi Dersi Sporun Bir Lüks Olmadığını; İhtiyaç Olduğunu Öğretir

Öğrencilerimizin beslenme, sağlıklı yaşama kültürleri bu ders aracılığıyla sağlanabilir. Öğrenci bu derste yeteneklerini keşfeder, yenilgiyi kabul ederek başkalarını takdir edebilmeyi öğrenir, kazanma sonrası mutluluk-başarma ve tevazu duygularını yaşayarak öğrenir. Çocuklarımız sporun bir lüks olmadığını; bir ihtiyaç olduğunu da beden eğitimi dersleriyle öğrenirler. Genel olarak “insanın bütününü oluşturan fiziki, ruhi ve zihni niteliklerin; bulunduğu yaşın ve genetik kapasitenin gerektirdiği verim gücüne ulaştırılması için rekabet olmaksızın yapılan faaliyetlerin tümü” olarak tanımlayabileceğimiz beden eğitimi ve spor aracılığıyla öğrenci kendini daha iyi tanıyabilir. Okullardaki beden eğitimi derslerinin öğrencilere fiziksel, zihinsel, duygusal ve toplumsal pek çok katkısı vardır. Beden eğitimi dersleri öğrencilerin sorumluluk kazanmasında, saldırganlık, öfke vb. duygularında boşalım sağlayarak kontrol etmesinde de rol oynar.

Beden Eğitimi Bir Hareket Öğrenme ve Hareket Yoluyla Öğrenmedir

Beden eğitiminin ve sporun öneminin farkında olarak tüm bu olumlu katkılar ancak nitelikli ve yeterli sayıda beden eğitimi öğretmeni istihdam edilerek gerçekleştirilebilir. Bunun için MEB tarafından okullarımızdaki beden eğitimi öğretmeni açığımız bir an önce giderilmelidir. Yine bu anlamda sporun öğrencilerimiz tarafından bir yaşam felsefesi haline getirilebilmesi ve küçük yaşlardan itibaren spor kültürünün kazandırılabilmesi adına eğitim sistemimiz içinde gerekli her şey yapılmalıdır. Ülkemiz genelindeki okulların spor şartları daha iyi hale getirilmeli, beden eğitimi öğretmenlerinin hizmet içi seminerlerle kendilerini yenileyebilmeleri sağlanmalıdır. Toplumumuzdaki beden eğitimi ve spor bilinci geliştirilmelidir. Öğrencilerimizin iyi ve nitelikli hale gelmesinde önemli olan beden eğitiminin okullarımızdaki en önemli unsuru olan beden eğitimi öğretmenlerimize ve bu alana, beden eğitiminin genel eğitimin ayrılmaz bir parçası olduğunun farkında olarak gereken değer verilmelidir. Unutmayalım beden eğitimi bir hareket öğrenme ve hareket yoluyla öğrenmedir.

TEILEN