KAYNAK – EĞİTİM AJANSI

Mesleğe Yeni Başlayan Öğretmenler Ataletin İçine Çekilmemelidirler

Yeni öğretim programlarının açıklanmasıyla beraber bu programların eğitim sistemimizi ne kadar etkileyeceğini de konuşmamız gerekiyor. Öğretim programlarının başarısı kuşkusuz onu uygulayacak öğretmenler kadar olacaktır. Yani nasıl bir öğretim programı olursa olsun onu başarıya ulaştıracak kişi onu uygulayacak nitelikli ve mutlu öğretmenlerdir. İyi eğitim almış, yaşam boyu öğrenme kapsamında gerek hizmet içi seminerlerle gerekse de bireysel çabalarıyla kendini sürekli yenileyen öğretmenler eğitimdeki kaliteyi de arttıracaklardır, başarılı birer öğretim programı uygulayıcısı olarak. Tüm bunlar için öğretmenlerin sosyal-ekonomik haklarının da iyileştirilmesi gerekmektedir. Yok öğretmen mülakatla alındı, yok sözleşmeli alındı, yok öğretmen ailesinden ayrı yaşıyor. Öğretmenlerin sorunlar yaşamaları başarılarını da etkileyecektir. Öğretim programlarını başarıya ancak toplumdaki saygınlığını kazanmış, nitelikli ve mutlu öğretmenler taşıyabilir. Bu bağlamda tüm bu altyapı koşulları sağlanmış öğretmenlerde bir başka fark ortaya çıkıyor. O da adanmışlık. Yani öğretmenlik sadece bir atanmışlık değil; adanmışlık mesleğidir.

Mesleğe Yeni Başlayan Öğretmenler Ataletin İçine Çekilmemelidirler

Bir öğretmen mesleğe başladığında sistem tarafından atalete itilmemelidir. Tam tersine öğretmenin adanmışlığı arttırılarak motivasyonu yükseltilmelidir. Adanmış bir öğretmen mesleği ilgili yasalardan ibaret görmez, onun için öğretmenlik bir iş değil adanmışlıktır, yaşam biçimidir. Adanmış öğretmen eğitimin amaç ve değerlerine güçlü bir biçimde inanır, eğitimin istek ve beklentilerine gönüllü biçimde uyar ve eğitim ile olan birlikteliğini güçlü bir biçimde sürdürmeye başlar. Bu tip bir öğretmen; okul için çaba gösterir, okulda çalışmaya devam etmek ister ve okulun eğitimsel amaç ve değerlerini kabul ederken eğitimde farklılık yaratmaya çalışır.

Başarılı Öğretmen Hem Mesleğine Hem Kurumuna Adanır

Yapılan araştırmalarda başarılı öğretmenlerin mesleklerine ve kurumlarına adanmış oldukları görülmüştür. Bu nedenle de öğretim programlarının başarısı atanmış değil; mesleğe adanmış öğretmenlerimize bağlıdır. Bu başarı eğitim sistemimizi de başarıya taşıyacaktır. Adanmış öğretmenlikte; kanunla tanımlanan görevleri yapmanın haricinde, gönüllü olarak eğitime katkı koymakla mümkündür. Öğretmenlerin mesleğe adanmışlık özellikleri onların başarılarını etkileyen en önemli özelliklerindendir. Bir öğretmenin mesleğine adanmışlığı; öğretmenliğini en iyi şekilde yapmak için çaba sarf etmesi, fedakârlık yapması, öğretmenlik mesleğine odaklanması ve kendini yaptığı işe vermesidir.

Öğretmenlik Mesleğinin Toplumsal Statüsü Yükseltilmelidir

Eğitim sistemimizin daha iyiye gitmesi için açıklanan öğretim programlarının adanmış öğretmenlerce başarılı bir şekilde uygulanması gerekmektedir. Öğretmenlerimizin mesleki adanmışlık düzeylerini arttırmak için gerekli çalışmalar yapılırken öğretmenlik mesleğinin toplumsal statüsü yükseltilmelidir. Öğretmenliğin toplum nezdinde daha itibarlı bir meslek haline gelmesi adanmışlığı da arttıracaktır. Atanabilir miyim, sözleşmeli ve mülakatla mı atanacağım, öğretmen oldum; ailemle eş durumundan bir araya gelebilecek miyim, kiramı ödeyebilecek miyim, iyi bir tatil yapabilecek miyim… diye düşünmeyen öğretmenler mesleklerine daha adanmış olacaklardır. Unutmayalım öğretmenlik bir atanmışlık değil; bir adanmışlık mesleğidir.

TEILEN