KAYNAK: EĞİTİM AJANSI

Bu Kurslar Okul Dershanelerine Dönüşmemelidir

Amaç Okulu Ön Plana Çıkarmaktı

Destekleme ve Yetiştirme Kursları MEB’in eğitimdeki fırsat eşitsizliklerini ortadan kaldırmak adına uyguladığı önemli projelerden biridir. MEB, bu kurslarla, çeşitli olumsuzlukları ortadan kaldırmak istemiş ve okullarımızdaki eğitim öğretimin niteliğini arttırmayı amaçlamıştır. Bütün bunlar yapılırken dershanelerin kaldırılması, öğrencilerimizin özel kurumlara yüklü miktarda paralar ödemeden, devlet güvencesiyle ücretsiz, okullarımızda tamamlayıcı ve takviye edici kurslarla eğitim alması hedeflenmiştir. Bu uygulama; akademik başarıyı arttırma, sanatçı ve sporcu yetiştirme adına, temel derslere takviye adına önemli bir projedir. Böylelikle, yıl içerisinde öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimlerine katkılar sunulurken, yazın da adeta bir yaz okulunda gibi öğrencilerimiz sanatsal etkinliklerle, sporla, resimle, müzikle ücretsiz bir şekilde profesyonelce ilgilenmektedirler.

2016 – 2017 1. Dönem Ders Bazlı Sayılar

Arapça 87501
Beden Eğitimi ve Spor 567823
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım 194
Biyoloji 389094
Coğrafya 394414
Dil Ve Anlatım 472305
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 649908
Drama 9605
Felsefe 71393
Fen Bilimleri 1736418
Fizik 470401
Geometri 77773
Grafik Tasarım 52
Görsel Sanatlar 118835
Hadis 435
Kimya 395955
Kur’an-ı Kerim 73457
Mantık 3899
Matematik 2956224
Müzik 99742
Peygamberimizin Hayatı 2077
Piyano 24
Psikoloji 916
Siyer 347
Sosyal Bilgiler 831414
Sosyoloji 2670
T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük 562181
Tarih 333527
Teknoloji ve Tasarım 38
Temel Dinî Bilgiler 1188
Türk Dili ve Edebiyatı 66170
Türk Edebiyatı 239028
Türk Müziği Koro Eğitimi 47
Türkçe 1862245
Yabancı Dil 1681139
Yazarlık ve Yazma Becerileri 5065
Yaşayan Diller ve Lehçeler 997
Zekâ Oyunları 20
İki Boyutlu Sanat Atölye 761

Öğretmenlerimiz De Ek Gelir Elde Edebilmektedirler

Tüm bunlar devletin okullarında, güvenli bir şekilde, öğretmenlerimizin denetiminde gerçekleştirilirken; öğretmenlerimiz de ek gelir elde edebileceklerdir. 2016 yılından itibaren başlayan bu uygulamayla, ortaokul ve lise öğrencilerimiz derslerde edindikleri kazanımları pekiştirmişler, özel ilgi ve yeteneklerini de geliştirmişlerdir. Bu kurslarda ülkemizin geleceğine yön verebilecek sanatçı ve sporcular da keşfedilecektir. Yine bu kurslar sadece sınava yönelik derslerle ilgili olmadığından; öğrencilerimiz yazarlık, drama, müzik, beden eğitimi, görsel sanatlar ve spor gibi sosyal içerikli kurslara giderek, tost ile test arasına sıkışmayıp, sınav kaygısından uzaklaşabileceklerdir.

Bu Kurslar Okul Dershanelerine Dönüşmemelidir

Destekleme ve Yetiştirme Kursları MEB’in önemli projelerinden biridir. Bu nedenle de alanda bu projeyi uygularken; bu projeyi gölgeleyecek uygulamalardan kaçınılmalıdır. Bu kursların adeta bir okul dershanesine, üniversitelerde verilen para merkezli formasyona ya da ikinci öğretime dönüşmesinin önüne geçilmelidir.

Öncelikle, bu kurslardaki dersler öğretmenlere adil bir şekilde dağıtılmalı ve bu dağıtımlarda karşılıklı para alışverişi, okul yönetimine yakın olma, siyasi ve sendikal ilişkilerden uzak durulmalıdır. Bu kursların temel amacı olan tamamlayıcılık ve takviyenin dışına çıkılmamalı, bu kurslar okulun yerini almamalıdır. Bu yönüyle, bu kurslar merkezi sınavlara hazırlayıcı değil; okulu destekleyici olmalı ve okulun yerine bir alternatif olmamalıdır.

Okul İkinci Plana Atılmamalıdır

Okulun ikinci plana atıldığını birkaç açıdan görebiliyoruz. Aylardır, Cumhurbaşkanı da dâhil, okul ders kitaplarını konuşuyoruz. Ama bu kurslarda yapılan, kursun kendisinden ve MEB’den değil, bizzat sahadaki uygulayıcılardan kaynaklanan bir sorun olarak; okul ders kitaplarının değeri sıfıra indirilmekte ve tüm okul ders kitapları anlamsızlaştırılmaktadır. Nasıl mı? Bu kurslar okul dershanelerine dönüşürken, aynı zamanda ciddi bir rant alanına çevrilmektedirler. Alan uygulayıcıları, öğrencilerden okul kitaplarının dışında, yüklü miktarda belli farklı yayınevlerinin ücretli kitaplarını talep etmektedirler. Ve okullarda genelde aynı yayınevlerinin kitapları görülmektedir. Okul yönetimleri, kurs öğretmenleri ilgili yayınevi ve kırtasiyeler arasında ciddi bir para alış verişi dönebilmektedir.

En Büyük Pedagojik Hatalardan Biri De Öğretmenlerin Sınavları Bu Kitaplardan Yapmalarıdır

Kurs hocası ve ders hocası aynı öğretmen olabildiğinden; okul sınavları da bu kitaplara endeksli olarak yapılabilmekte, böylelikle okul yine ikinci plana itilmekte, okul kursları dershanelere dönüşebilmekte ve daha fazla sınav merkezli bir sistem ortaya çıkabilmektedir. Yine okullar kendilerine yakın kırtasiyelerle anlaşmakta ve bu alanda da tekelleşme ve sömürü yaşanabilmektedir.

Eğitimdeki fırsat eşitsizliklerini yenebilmek, öğrencilerimizin sosyal ve akademik gelişimlerine katkı sağlamak, okulun öneminin ikinci plana atılmasını engellemek ve sınavsız bir eğitim sistemine geçmek adına MEB’in önemli projelerinden biri olan Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının okul dershanelerine dönüşmesinin önüne geçilmelidir. Bunun için MEB’den ve projeden kaynaklı olmayan bu sorunun çözümü adına MEB, bu projeyi ve projeyi alanda yürütenleri daha fazla denetlemelidir. Türkiye Hepimizin, Eğitim Hepimizin…

TEILEN