25 Nisan 2024, Perşembe

Türkiye Hepimizin, Eğitim Hepimizin

Cehaletimi giderebilmek adına uzun yıllardır okuyup yazma serüvenim, son bir yılda eğitimci yazar olarak gazetelerde köşe yazmayla farklı bir boyut kazandı. Her gün 18 saat çalışarak, kısacası her gün günün her saatiyle, eğitimi yaşam biçimi haline getirerek ertesi güne yazı kavuşturmaya çalışıyorum.  Kendimce sosyal medyadan gazetelere, eğitim yönetimine, felsefesine, tarihine, sosyolojisine, psikolojisine ve bilimine varana dek akademik okumalar yaparak, günlük eğitim sorunlarına ışık tutmaya çalışıyorum. Bazen milyonlara varan okunma oranlarını, bazen aynı anda aynı yazının beş altı ayrı yerde yayınlandığını, okuyucularımdan gelen “Helal olsun, söylenmeyeni söyledin, yazılmayanı yazdın, bizim söylemek isteyip de söylemeye cesaret edemediklerimizi söyledin” leri görünce bir eğitim cahili ve çırağı olarak doğru yolda olduğumu düşünüyorum.

Ve bu eleştirel eğitim yazılarının demokratik anlamda eğitim iktidarını sınırlandıracağını ve eğitimimize, eğitimle ilgilenen herkese katkı koyacağını düşündüğümden, her yıl yayınlanan yazılarımı bir cilt şeklinde, okuyucudan gelen talep üzerine yayınlamaya karar verdim. Eğitime dair söylemem gerekenden fazlasını yazılarımda söylediğimden, burada detaya veya fazla söze gerek duymuyorum. Kitabın adının da bütün yazılarımın son cümlesi olan “Türkiye Hepimizin, Eğitim Hepimizin” olmasına yine okuyucu karar verdi. Bana düşen; bir eğitim hizmetkârı olarak, bir eğitim komandosu olarak yazmaya devam edip, eğitim rızası için insanlığa, devletime ve milletime borcumu yazılarımla ödemeye devam etmektir.

Bu yazıların mutfağında emek veren ve benim bu alanda önümün açılmasını sağlayan o kadar çok kişinin emeği var ki anlatamam. Hepsine tek tek teşekkür ediyorum. Ama bazılarının her anlamda yanımda durmalarıyla yerleri bambaşka. Varlığınızı ve eleştirilerinizi eksik etmeyin emi. Her gün gerek twitter üzerinden gerekse de web sayfam üzerinden onlarca mesaj atan eğitim emekçilerine, okuyucularıma, okul müdürlerine, akademisyenlere ve öğretmenlere, beni besleyip cehaletimi giderdikleri için teşekkürü bir borç bilirim.

Bu kitaptaki yazılar, daha iyi bir eğitimin mümkün olduğu, dünyayı eğitimin kurtaracağı, arkamızda aç ve eğitimsiz hiçbir çocuk bırakmamalıyız düşüncesiyle kaleme alınmış ve şu değerli yayın organlarında yayınlanmış köşe yazısı, demeç ve röportajlardan oluşmaktadır: Abbas Güçlü İle Eğitim Ajansı, BBC, Hürriyet, Milliyet, Habertürk, Oda TV, Birgün, Cumhuriyet, Gerçek Gündem, Gerçek Muhabir ve adını burada sayamadığım daha pek çok yer… Türkiye Hepimizin, Eğitim Hepimizin…

Ustama yani LİDERİME de ilhamı ve varlığı için ayrıca teşekkür ederim. Sağ olun, var olun; varlığınız güç ve dirayet veriyor.

Bilgiyle ve Sevgiyle

SİYASET-FELSEFESİNE-GİRİŞ

Siyaset Felsefesine Giriş

Bu çalışma, ünlü filozofların siyaset felsefesiyle ilgili düşünceleri ve eserleri merkezinde hazırlanmıştır. Kitap, Siyasal Bilgiler Fakülteleri öğrencileri ve akademisyenleri için temel bir giriş kitabı olmanın yanı sıra siyasetle ilgilenen farklı kesimler için de rahat anlayıp çalışabilecekleri pratik bir çalışma olarak hazırlanmıştır. Ayrıca, toplumsal yapının ve yaşantının temeli olan siyasetle, bunun çatısı olan bütün yapıyı farklı açılardan ve özgürce görebilen felsefenin bir araya gelerek, topluma bir ışık tutması hedeflenmiştir.

Radikal Kitapta “Siyaset Felsefesine Giriş”

KARL-MARXIN-SİYASET-FELSEFESİ-1

KARL MARX’IN SİYASET FELSEFESİ

20. ve 21. Yüzyılın en cok tartışılan ve en çok okunan Felsefe dünyasının en önemli kişiliklerinden biri sayılan Karl Marx’ ın siyaset felsefesi ile ilgili görüşlerini inceleyen bu kitap bir giriş niteliğindedir. Özellikler Marx ve Marxizim üzerine bilgilerin bulunduğu kitap okuyucunun beğenisine sunulmuştur.

SİYASET-SOSYOLOJİSİNE-GİRİŞ-1

ATATÜRK, CHP ve EĞİTİM

CHP’nin son dört genel başkanının önsözünü yazdığı, CHP’nin eğitim tarihinin, eğitime bakışının ve eğitim politikalarının anlatıldığı    ATATÜRK,CHP ve EĞİTİM kitabı kısa sürede 14.baskısını yaptı.. Kitap “CHP’nin tarihsel, siyasi gelişimi içinde eğitimin yeri ve ağırlığı nedir?”sorusuna ayrıntılı bir yanıt verdikten sonra, Atatürk’ün eğitime dair görüşlerinden ve Atatürk’ün eğitim felsefesinden başlayarak, CHP belgelerinde eğitim, Cumhuriyet dönemi eğitim politikaları, Türkiye’nin güncel eğitim sorunları ve bunların çözümü konularını tartışıyor.