KAYNAK – EĞİTİM AJANSI

Okul Öncesi Eğitim Alan Öğrenciler Daha Mutlular

Yıldız Teknik Üniversitesi ve Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’nden 2 akademisyenin 8 farklı lise türünde yaptıkları okul memnuniyet araştırmasına göre en mutsuz öğrenciler fen liselerinde okuyorlar. Aynı araştırmaya göre en mutlu öğrenciler ise meslek lisesi öğrencileri. Yani meslek lisesi öğrencilerinin okul doyumları fen lisesi öğrencilerine göre daha yüksek. Akademisyenler bunun nedenini ise başarı kaygısına ve sosyal etkinliklere bağlıyorlar. Araştırma bize okul öncesi eğitim alanların okul doyumlarının da anlamlı şekilde yüksek olduğunu gösteriyor. Yani fen liseliler yoğun ve başarı odaklı olduklarından ve sosyal faaliyetlere daha az zaman ayırdıklarından daha mutsuzlar. Ve meslek liseliler akran etkileşimini daha yoğun yaşadıklarından, atölye ve uygulama dersleri de olduğundan daha mutlular.

Mutlu Öğrenci Akademik Anlamda da Başarılı Olur

Bu araştırmanın bulguları tabi ki tartışılabilir. Mutluluk ve akademik başarı ilişkisi önemlidir. Öğrencilerimizin ders başarıları kadar, ruh halleri ve mutlu olmaları bütün hayatlarını etkilemektedir. Hatırlayacağımız üzere kısa bir süre önce MEB TEOG yerleştirmelerinde temel eğitimden orta öğretime geçişte ders dışı sosyal, kültürel, sportif ve bilimsel etkinliklere veya kurslara katılan öğrencilere ek puan uygulaması getirmişti. Bu uygulamayla öğrencilerimizin dersler kadar ders dışı etkinliklere yönelmesi de sağlanacaktı. Dünyanın büyük değişimler yaşadığı bir dönemde öğrencilerimizin mutlu olması onları başarıya da taşıyacaktır.

Mutluluk Eğitim Bakanlığı Fen Liselileri De Mutlu Etmelidir

Mutluluğun öğrenciyi ahlaki ve benzeri anlamlarda da güzelleştireceği bir başka tartışma konusu olmakla birlikte, fen lisesi öğrencilerinin okul doyumu ve mutluluğu önemlidir. Dünyadaki en önemli öğrenme yöntemlerinden biri olan yaparak yaşayarak öğrenme metodunun ağırlıklı olarak uygulandığı okullar olan fen liseleri ülkemizin geleceğine yön verecek, geleceğin mühendislerinin, mucitlerinin çıkacağı okullardır. Ülkemizin kalkınmasının en önemli güçlerinden, kaynaklarından olan fen liselilerin okul doyumlarının sağlanması ve mutlu olmaları önemli bir konudur. Milli Eğitim Bakanlığımız adeta bir Mutluluk Eğitim Bakanlığı imiş gibi fen liselilerinin de bu sorununa eğilmelidir.

Temel Erek Eudomonia Olmalıdır

Geleceğin imparatorluklarının zihin imparatorlukları olacağı düşünüldüğünde; dünyanın içinden geçmekte olduğu 4. Sanayi Devrimi’ni fen liselilerimiz aracılığıyla yakalayabiliriz. Ama bu yapılırken bu öğrencilerin mutlulukları da göz önüne alınmalı ve hedeflenmelidir. Öğretim programlarının değiştiği bu günlerde MEB bu konuları da dikkate almalıdır. Fen liselerinde görev yapacak öğretmenler daha bir dikkatli seçilmeli, bu öğretmenler dersleri daha zevkli hale getirmek için dersleri farklı yöntem ve tekniklerle işlemelidirler. Fen liselerinde olumlu akran etkileşimi tüm alanlarda daha ön plana çıkarılmalıdır. Mutlu bireylerin kendilerini çok yönlü de geliştirmeleri gerektiği felsefesinden hareketle bu okullarda bu gençlerimizin kendilerini tüm yönleriyle geliştirebilecekleri koşullar hazırlanmalıdır. Yoksa fen liselilerin de mutsuz olduğu bir eğitim sistemiyle; ülkece 4. Sanayi Devrimi’ni, yaratıcılığı, inovasyonu, kodlamayı ve ilerlemeyi unutalım.

TEILEN